Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти
Зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників
Кодекс честі учителя
На допомогу молодому вчителю
Скарбничка розумних думок
ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ВЧИТЕЛЯ
- Учень – особистість, стався до нього з повагою.
- Ніколи не висміюй,
не злись і не кричи.
- Будь завжди в доброму настрої, володій почуттям гумору.
- Будь терплячим, вимогливим, ввічливим і доброзичливим.
- Постійно підвищуй самооцінку учнів.
- Домагайся довіри учнів
- Вмій берегти здоров’я учнів і своє
- Твоє відмінне здоров’я – добрий приклад для учнів.
- Будь стриманий на похвалу і відмовся від покарань.
- Дисципліна й успішність класу – справа твоєї професії.
- Душа маленької дитини відкрита, щира, добра, безпосередня. І дуже важливо не поранити, не зламати, не скривдити цю маленьку особистість.
- Головне – створити умови для розвитку інтелектуальних і творчих здібностей дітей.
Досвідчені вчителі та вихователі радять
Пам’ятай: без знання стану здоров’я дітей неможливе правильне навчання й виховання. Вступаючи в контакт з дітьми, не варто будувати зверхні взаємини з ними
Пам’ятай: Від спільних колективних дій вчителя та учня залежить успіх справи. Намагайся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості й потреби кожного з них. Наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтись.
Пам’ятай: Частіше усміхайся, твоя усмішка допомагає дітям зрозуміти, що зустріч із ними тобі приємна; усмішка створює в людей загальний позитивний настрій.
Пам’ятай: якщо педагог не виховує в учнів певної системи корисних навичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички.
Пам’ятай: більшість різних порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючі ті чи інші завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності. Важливе завдання вчителя – передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці.
Пам’ятай: помилці легше запобігти, ніж виправити її. Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються чи в тебе обмаль часу.
Пам’ятай: основне призначення оцінки – правильно визначити результати навчання учнів, їхні навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.
Пам’ятай слова А. Макаренка: «Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої й рішучої вимоги не можна починати виховання колективу. Вимоги мають бути послідовними. Слід добиватися обов’язкового їх виконання від усього класу, не забуваючи про повагу до особистості учнів».
Пам’ятай слова В. Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».
Робота методичної ради закладу освіти
Основні завдання методичної ради:
- Створення умов для постійного підвищення освітнього та кваліфікаційного рівнів педагогів, оновлення професійних і загальноосвітніх знань учителів, вихователів, збагачення духовного й інтелектуального потенціалу педагогічних кадрів.
- Вивчення педпрацівниками теорії і методики навчання та виховання учнів з особливими освітніми потребами, актуальних питань спеціальної психології, досягнень науки з певного напряму діяльності, оволодіння сучасною методологією;
- Ознайомлення з новими навчальними програмами та підручниками, виявлення їхніх особливостей і вимог, вивчення нових складних програмних тем із використанням додаткового наукового матеріалу;
- Впровадження в навчально – виховний процес новітніх теоретичних розробок, передового педагогічного досвіду, сучасних інноваційних технології та адаптація їх до учнів з особливими освітніми потребами;
- Інформація про нові книги, методичні рекомендації, статті в педагогічних виданнях щодо змісту та методики навчально – виховної роботи;
- Системне вивчення стану навчальних досягнень учнів з певних предметів та стан виховної роботи з ними;
- Спонукання і сприяння самоосвіті педагогів з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації і вдосконалення педагогічної майстерності;
- Активізація та всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них зацікавленості сучасними науковими ідеями, дослідницькою та експерементальною роботою, впровадження в практику своєї діяльності кращих зразків перспективного педагогічного досвіду;
- Допомога у творчій розробці навчальних планів, програм з певних напрямків діяльності.
Склад методичної ради закладу освіти
– Гончарова Н.М.– голова методичної ради;
-Литвищенко Т.І. – секретар методичної ради, відповідальна за вивчення і аналіз стану навчально – виховного процесу;
-Долганюк О.В. – член методичної ради, відповідальна за реалізацію системи виховної роботи;
– Ніколаєнко А.І. – член методичної ради, голова методичного об’єднання вчителів початкових класів, відповідальна за вивчення, узагальнення та впровадження у практику роботи вчителів початкових класів педагогічних інновацій, передового педагогічного досвіду; відповідальна за проведення предметного місячника вчителів початкових класів.
– Білоєдова Л.І. – член методичної ради, голова методичного об’єднання класних керівників, відповідальна за вивчення роботи класних керівників, проведення педагогічної просвіти з батьками;
– Філімонова Ю.А. – член методичної ради, голова методичного об’єднання вчителів старших класів, відповідальна за вивчення, узагальнення та впровадження у практику роботи вчителів свого методичного об»єднання педагогічних інновацій, передового педагогічного досвіду; відповідальна за проведення предметного місячника вчителів старших класів ;
– Неонета І.В. – член методичної ради, голова методичного об’єднання вихователів, відповідальна за вивчення, узагальнення та впровадження у практику роботи вихователів педагогічних інновацій, передового педагогічного досвіду;
– Круподер Є.В. – член методичної ради, голова методичного об’єднання вчителів трудового навчання, відповідальна за вивчення, узагальнення та впровадження у практику роботи вчителів української мови та літератури педагогічних інновацій, передового педагогічного досвіду; відповідальна за проведення предметного місячника вчителів трудового навчання.
Робота шкільних методичних об`єднань
У закладі організовано роботу п`яти методичних об`єднань. Їх організація обумовлена вимогами нормативних документів, якими заклад керується у роботі з цього питання.
Зміст роботи шкільних методичних об’єднань:
- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
- своєчасне вивчення нормативних документів;
- проведення методичних заходів спрямованих на розвиток творчих можливостей педагога;
- узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду;
- залучення педагогів до дослідницько-пошукової роботи;
- апробація та введення нових освітніх технологій та систем;
- створення фонду літератури , аудіо та відеоматеріалів;
- проведення огляду кабінетів.
Форми роботи шкільних методичних об’єднань:
- наукова конференція;
- семінар;
- робота творчої групи вчителів;
- робота з обдарованими учнями;
- узагальнення системи творчої діяльності учителів.
МО школи | Керівник МО | Тема, над якою працює МО |
Вчителів початкових класів | Ніколаєнко А.І. | «Розвиток мовлення дітей з інтелектуальною недостатністю в початкових класах» |
Вчителів старших класів | Філімонова Ю.А. | «Корекційно-розвиваюче навчання дітей на уроках в старших класах» |
Вчителів трудового навчання | Круподер Є.В. | «Професійна адаптація учнів у суспільство, підготовка їх до самостійного життя» |
Вихователів | Неонета І.В. | «Особливості виховного процесу в спеціальній школі для дітей з інтелектуальною недостатністью» |
Класних керівників | Білоєдова Л.І. | «Взаємозв`язок і взаємопорозуміння між класними керівником і класом, формування в учнів життєвих цілей та мети на майбутнє» |